Sikkerhed

i2 tilbyder en bred vifte af sikkerhedsløsninger - lige fra analyse af, hvilken sikkerhedsløsning der passer til jeres institution, til design af løsningen og overvågning af sikkerheden.

I kan vælge i2 til etablering og drift af konkret sikkerhedsløsning i jeres infrastruktur. Ved at drive jeres løsning garanterer vi, at jeres data er sikre, og I behøver ikke selv bruge ressourcer på at opdatere og vedlige­holde jeres udstyr.

Hvad laver vi?

  • Vi drifter primært sikkerhedsløsning baseret på produkter fra Check Point, hvilket omfatter løsninger til firewall, VPN, IPS, VoIP, DLP, DDos, Web, applikation og klient beskyttelse samt diverse management moduler.
  • På vegne af jer foretager vi sikkerhedsreviews af produkter og deltager i leverandørmøder som jeres it-sikkerhedseksperter.
  • Vi udvikler nye løsninger og produkter for bl.a. DeIC og forskningsnettet, hvor fokus er på it-sikkerhed og netværk.

Hvem er vi?

  • i2´s sikkerhedsafdeling har installeret produkter fra Check Point siden 1995. Vi installerede de første Check Points firewalls i Danmark, og drifter stadig nogle af dem.
  • Vi er certificerede i, og drifter hele Check Points produktportefølje.
  • Vores medarbejdere har alle over 15 års erfaring indenfor it-sikkerhed, og endnu flere år indenfor systemadministration og netværk.
  • Vores kunder består primært af statslige institutioner, kommuner, universiteter, skoler, hosting kunder samt forsynings- og teleselskaber. Vi har både danske og udenlandske kunder.
  • Vi holder til på DTU, sammen med bl.a. DKCERT og DeICs netdrift.
  • Vi har ingen sælgere i afdelingen - kun teknikere.

Vores driftsmodel

  • Vi tilbyder enten en Facility Management aftale, hvor vi drifter løsningen hos jer og står for den daglige drift, dvs. daglig administration, overvågning, opgradering, licensstyring, backup/restore og selvfølgelig det overordnede ansvar for sikkerhedsløsningen.
  • Alternativt tilbyder vi en driftsstøtte ordning, hvor I selv har ansvaret, men vi hjælper til med opgraderinger, backup/restore, licenser. større omlægninger, fejlsøgning og andet I kunne ønske.
  • Ændringer sker ved, at I enten ringer eller skriver til os, hvorefter vi opretter en sag i vores ticket system, rådgiver jer og gennemfører ændringerne. Alle ændringer logges, og I faktureres pr. sag pr. påbegyndt kvarter.

Vores priser

  • Timeprisen er kr. 1.250 i alm. arbejdstid, dobbelt op udenfor normal åbningstid og trippel takst mellem kl. 19.00 - 07.30, samt weekender.
  • Facility Management ligger på omkring kr. 15.000 pr. kvartal inkl. 5 supporttimer, og 10% rabat på evt. efterfølgende timer.
  • Driftsstøtte ordning tilbydes også til kr. 0 pr. kvartal og fuld timepris ved henvendelser.
  • En mindre Check Point installation (Check Point 2205 Appliance) koster ca. kr. 45.000 og er inkl. indledende møder, oprettelse og konvertering af regelsæt, installation og aftestning samt hardware. En HA-løsning (2 stk. i cluster) koster ca. kr. 55.000.

Kontakt os

I er velkommen til at ringe på tlf. 3588 8288, eller sende en mail: fwsupport@i2.dk. Så får I fat i en tekniker og ikke i first-line support.